اهمیت بازاریابی مجازی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
معصومه ابتکار در وبینار بینالمللی جهاددانشگاهی واحد الزهرا (س) تأکید کرد:
اهمیت بازاریابی مجازی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار / تبادل تجربیات ایران و اندونزی در زمینه توانمندسازی زنان
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طی سخنانی در وبینار بینالمللی جهاددانشگاهی واحد الزهرا (س) تصریح کرد: در زمینه توانافزایی زنان سرپرست خانوار با سازمانهای غیردولتی نشستهایی با هدف ایجاد اشتغال برای این زنان و به طور خاص برای بازاریابی مجازی برگزار شده است. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طی سخنانی در وبینار بینالمللی جهاددانشگاهی واحد الزهرا (س) تصریح کرد: در زمینه توانافزایی زنان سرپرست خانوار با سازمانهای غیردولتی نشستهایی با هدف ایجاد اشتغال برای این زنان و به طور خاص برای بازاریابی مجازی برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) در پی برگزاری سلسله نشستهای بینالمللی در حوزه زنان با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دهمین نشست تخصصی با موضوع اقدامات و دستاوردها در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بین ایران و اندونزی را امروز، ۵ مرداد در محل مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد الزهرا (س) برگزار کرد.
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طی سخنانی در بخش افتتاحیه وبینار مشترک ایران اندونزی با موضوع توانمندسازی خانوارها با سرپرستی زنان(WHH) گفت: دو کشور ایران و اندونزی تاریخ طولانی از همکاریهای مختلف در حوزههایی مانند اقتصاد و فرهنگ داشتهاند. امید است که این همکاری در حوزه زنان و زنان سرپرست خانوار باعث بیشتر شدن این روابط شود.
اهمیت بازاریابی مجازی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار / تبادل تجربیات ایران و اندونزی در زمینه توانمندسازی زنان
وی با بیان اینکه تاکنون چند نشست براساس تفاهمنامه مشترک بین دو کشور در سال ۲۰۱۸ برگزار شده که نشان از به نتیجه رسیدن این توافقنامه دارد، تصریح کرد: حمایت از زنان و کودکان و جلوگیری از رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی موضوع مهمی است و لازم است در این حوزه آموزش لازم به مردم ارائه شود.
ابتکار افزود: دو کشور در زمینه همکاری در حوزه شهرهای دوستدار کودک تبادل تجربه داشتهاند. هدف از ایجاد شهر دوستدار خانواده و کودک، حفظ حقوق کودکان، مادران و خانواده و نیز حفظ ایمنی و تسهیل در نوع ارتباطات برای کودکان و سالمسازی فضا برای آنان است.
وی تصریح کرد: براساس بند ت ماده ۸۰ برنامه ششم، ستادی برای زنان سرپرست خانوار با حضور نمایندگان دستگاههای مختلف تشکیل شد؛ هدف از آن ارایه برنامههایی در جهت توانافزایی زنان سرپرست خانوار از لحاظ حقوقی، مسکن و نیازهای اولیه است که خوشبختانه تاکنون حدود چهار و نیم میلیون ورودی اطلاعات در این پورتال جمعآوری شده تا بتوانیم با داشتن اطلاعات دقیق در مورد زنان سرپرست خانوار تصمیمگیری درستی در سطوح ملی و محلی بگیریم.
معاون رئیس جمهوری گفت: با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و معاونت زنان ریاست جمهوری در سراسر کشور، شناسایی زنان انجام شد و بعد به تعامل با آنها و توجه به مهارتهای کسب و کار و مهارت های لازم برای مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفت. همچنین با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران برای اولین بار استانداردهای مشاغل خانگی را هم تصویب کردیم که اتفاق بزرگی بود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طرحی به مرحله اجرا درآمده که در مرحله اول شناسایی زنان سرپرست خانوار و در مراحل بعد توجه به مهارتهای آنها و توانمندسازی آنها برای حوزه کسب و کار بود.
وی تأکید کرد: در زمینه توانافزایی زنان سرپرست خانوار با سازمانهای غیردولتی نشستهایی با هدف ایجاد اشتغال برای این زنان و به طور خاص برای بازاریابی مجازی برگزار شده است.
در ادامه بخش اول این وبینار، آی گوستی آیو بینتنگ دارماواتی، وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی طی سخنانی از طریق ویدئوکنفرانس با قدردانی از همکاریهای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اقدامات ایران در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را ستود.
وی با تأکید بر اهمیت تبادل تجربیات بین ایران و اندونزی در حوزه توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان خواستار توسعه این روابط و افزایش رایزنیها بین مقامات و کارشناسان دو کشور در این حوزه شد.
وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و به مخاطره افتادن اقتصاد خانوارها به ویژه اقتصاد زنان سرپرست خانوار، گسترش حمایت از این قشر را در دستور کار دولت اندونزی اعلام کرد و گفت: حمایت اقتصادی از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار موضوعی مهم برای دولت اندونزی در دوران کرونا است و رییس جمهوری مأموریت و اختیارات ویژهای به وزارت توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان در این حوزه داده است.
دارماواتی تصریح کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار نباید فقط به تأمین معیشت و کسب درآمد آنها محدود شود بلکه این زنان در همه حوزهها از جمله مهارتآموزی و مدیریت زندگی به حمایت نیاز دارند و این حمایتها نباید از آنها دریغ شود.
اهمیت بازاریابی مجازی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار / تبادل تجربیات ایران و اندونزی در زمینه توانمندسازی زنان
گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه این وبینار میزگرد با موضوع سیاستهای دولت در توانمندسازی خانوارها با سرپرستی زنان(WHH) برگزار شد و سوسن باستانی، معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی سخنانی گفت: حدود ۳.۵ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که شامل ۴ دسته میشوند: دسته اول زنان همسر فوت شده، دسته دوم زنان مطلقه، دسته سوم زنانی که به علت مسائلی مانند معلولیت همسر یا بیکار شدن، سرپرست خانواده شدهاند و دسته چهارم زنانی که خودسرپرست هستند.
باستانی افزود: نیمی از این زنان تحت حمایت دستگاههای دولتی مانند بهزیستی و کمیته امداد بوده و برخی دیگر تحت پوشش NGOها هستند و تلاش شده که در زمینه توانافزایی این زنان اقداماتی صورت بگیرد.
لنی رزالین، معاون وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی در حوزه برابری جنسیتی نیز طی سخنانی در این وبینار گفت: در اندونزی طرحهای مختلفی در جهت توانمندسازی زنان و کودکان انجام شده است.
وی افزود: این حمایتها در دو بخش اقتصادی و اجتماعی است. این طرحها علاوه بر شهرها در مناطق روستایی هم انجام شده و در حوزههای مختلفی است. برای مثال بازاریابی برای محصولات تولیدی و کمکهای مالی و وام.
کریستینا آگوستین، مدیر بخش فناوری و رشد اقتصادی وزارت تعاون و کسب و کارهای خرد اندونزی نیز به عنوان دیگر سخنران بخش میزگرد این وبینار گفت: هدف ما این است که دولت اندونزی از نظر فناوری و صنعتی به زنان سرپرست خانوار کمک کند.
وی همچنین افزود: وزارت تعاون و کسب و کارهای خرد اندونزی با زنان سرپرست خانوار در حوزههای مختلفی برای توسعه کسب و کارهای خانگی همکاری میکند.
محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی نیز با حضور در بخش دوم این وبینار با موضوع همکاری با CSO در حوزه سیاستها و راهکارهای WHH، طی سخنانی گفت: در ایران سازمانهای مردمنهاد وظایفی را بر عهده دارند و هر کدام از این سازمانها با توجه به توانمندیهای خود در سطح ملی و منطقه به دولت کمک میکنند. در واقع دولت نقش سیاستگذار و سازمانهای مردمنهاد نقش کمککننده به دولت را دارند.
اهمیت بازاریابی مجازی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار / تبادل تجربیات ایران و اندونزی در زمینه توانمندسازی زنان
وی افزود: در ایران برنامه جامع اشتغال وجود دارد و توسط دولت اجرا میشود. یکی از این طرحهای اشتغال، طرح توسعه مشاغل خانگی است که جهاد دانشگاهی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را براساس این طرح انجام میدهد.
بیجندی گفت: در این طرح برنامهریزی براساس ۴ گروه در جمعیت هدف یعنی زنان سرپرست خانوار بود و این طرح را در سه فاز پیش میبریم: شناسایی جمعیت مخاطب و استعدادیابی، آموزش و مشاوره لازم به صورت عمومی و تخصصی و در نهایت مهمترین بخش که اتصال این افراد به بازار است زیرا باید امکان فروش کالا و خدمات را در بازار برای زنان سرپرست خانوار فراهم کرد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان اینکه در ایران از مدلهای زیادی برای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استفاده کردیم، گفت: یکی از این کارها کمک گرفتن از برندهای محلی و ملی برای آموزش و مشاوره به این افراد است. برخی از این زنان را نیز به تشکیل شرکت و برند تشویق و در دوران کرونا بازاریابی و فروش محصولات را به سوی بازارهای آنلاین هدایت کردیم.
بر اساس گزارش ایکنا، لیلا فلاحتی، مدیر کل امور بینالملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز طی سخنانی گفت: در این نشست توانمندسازی زنان را در دو بخش دولتی و غیردولتی مرور کردیم. رویکرد هر دو کشور در مورد توانمندسازی زنان از رویکرد حمایتی به توانمندسازی رسیده است.
اهمیت بازاریابی مجازی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار / تبادل تجربیات ایران و اندونزی در زمینه توانمندسازی زنان
وی افزود: نکته مهم دیگر این بود که در اندونزی توجه ویژهای به زنان روستایی و کودکان میشود که در ایران هم این کارها با همکاری وزارتخانههای مختلف در حال انجام است.
فلاحتی در پایان گفت: نیاز است که در شرایط شیوع کووید به توانمندسازی در حوزه دیجیتال و آنلاین توجه شود. این برنامه فرصت خوبی برای تبادل تجارب بین دو کشور بود.
نظر شما :