نشست "بازاریابی سبز و تأثیر آن بر مشاغل آینده" برگزار شد
معاونت آموزش و کارآفرینی
از سوی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی؛
نشست "بازاریابی سبز و تأثیر آن بر مشاغل آینده" برگزار شد
نشست "بازاریابی سبز و تأثیر آن بر مشاغل آینده" توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد
به گزارش بازارکار، یازدهمین نشست از سلسله نشستهای علمی آینده مشاغل و آینده مشاغل با موضوع "بازاریابی سبز و تأثیر آن بر مشاغل آینده" روز سهشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰ با سخنرانی دکتر حمیدرضا سموری، دکترای مدیریت بازاریابی و مدیر گروه کارشناسی ارشد مدیریت مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.
دکتر حمیدرضا سموری در این نشست با اشاره به اهمیت روزافزون مشاغل سبز در دنیا گفت: مشاغل سبز روز به روز در حال افزایش است و به عبارت بهتر با اتکا به اقتصاد و مشاغل سبز، انرژیهای تجدیدپذیر را جایگزین سوختهای فسیلی میشوند.
وی با اشاره به اینکه مشاغل سبز به شدت در حال افزایش است تصریح کرد: حفاظت از آب و خاک، استفاده از هوش مصنوعی در حفظ و نگهداری محیط زیست، استفاده از انرژیهای تجدید پذیر مثل انرژیهای خورشیدی، بادی و دریایی و لزوم تربیت نیروی برنامه ریز و فعال در این بخشها از حوزههای جدید توسعه مشاغل هستند.
دکتر سموری با ضرورت توجه دانشگاهها به مشاغل سبز و رشتهها و تخصصهای مرتبط با این حوزه اشاره کرد و گفت: دانشگاهها باید در توجه به مشاغل سبز و برندسازی برای استفاده از مشاغل سبز پیشقدم باشند و اجازه ندهند عدهای به نام مشاغل سبز از این موضوع سو استفاده کنند و سبزشویی راه بیندازند.
گفتنی است بر اساس برخی آمار، بیش از ۲۰۰ عنوان شغل سبز در دنیا در راستای دستیابی به توسعه پایدار شناسایی شده و بیش از ۶۵ درصد مشاغل سبز در راستای کنترل و کاهش آلودگی هوا ایجاد شدهاند.
نظر شما :