بازارکار به همه نقاط کشور گسترش می یابد؛ راه اندازی استودیو و نمایندگی بازارکار در ۱۲ استان کشور
در حال حاضر ۱۲ استان شامل استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، لرستان، هرمزگان، خراسان رضوی، مازندران، زنجان، اصفهان، فارس، یزد و البرز مجهز به استودیوی تولید محتوا شدهاند و با حمایت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، نمایندگی بازار کار در این
به گزارش بازارکار، در حال حاضر 12 استان شامل استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، لرستان، هرمزگان، خراسان رضوی، مازندران، زنجان، اصفهان، فارس، یزد و البرز مجهز به استودیوی تولید محتوا شدهاند و با حمایت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، نمایندگی بازار کار در این استانها فعالشده است.
جهاد دانشگاهی یکی از رویشهای انقلاب است؛ رویشی که هم در هشت سال دفاع مقدس و هم در دوران پسازآن منشأ خدمات بسیاری شد. جهاد دانشگاهی در طول چهل و اندی سال که از تشکیل و تأسیسش میگذرد خدماتش به رویان و ابنسینا و سلولهای بنیادی خلاصه نشد؛ چراکه دستاوردهایش در عرصههای آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فرهنگی بویژه اشتغال و کارآفرینی به منصه ظهور گذاشت. این نهاد انقلابی برای نخستین بار به بحث اشتغال دانشآموختگان دانشگاهی را وارد ادبیات اقتصاد و بازارکار نمود و موجب حساس شدن همه سازمانها و دستگاه به این امر مهم گردید. این رسانه تأثیرگذار در سالهای اخیر بر اساس درک نیازهای کشور به راهاندازی استودیوی تولید محتوا و ایجاد نمایندگی بازار کار در 12 استان کشور اقدام نموده است.
به گزارش خبرنگار بازار کار، جهاد دانشگاهی با درک اهمیت اشتغال جوانان و دانشآموختگان در سالهای پایانی دهه هفتاد به راهاندازی رسانهای تخصصی در حوزه اطلاعرسانی اشتغال همت گمارد و نام این مولود مبارک را “بازارکار” نهاد. رسانهای که با کمترین تبلیغ و هزینه در سوم بهمن سال 1379 آغاز به کارکرد و به دلیل ایده و مسیر سازنده و درستش بهسرعت به رسانهای تأثیرگذار در کشور بهویژه در حوزه اشتغال و کارآفرینی مبدل گردید.
یکی از مأموریتهایی که بازار کار همواره مدنظر داشت حضور مؤثر در استانهای سراسر کشور بود. بعد از دو دهه تلاش شبانهروزی همکاران جهادگر بازارکار و با حمایت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی این آرزوی دیرین در حال محقق شدن است و هماکنون یازده استان کشور با مجهز شدن به استودیوی تولید محتوا و نمایندگی فعال امکان توسعه مجموعه بازارکار در سه حوزه هفتهنامه بازار کار، ماهنامه بازارکار نوین و پایگاه خبری بازارکار را فراهم نموده است.
مهندس سیروس دشتی مدیرکل اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در این زمینه میگوید: در طول بیش از دو دهه گذشته موضوع اشتغال یکی از مهمترین دغدغههای نظام و دولتها بوده است. جهاد دانشگاهی که همواره خود را یار و حامی دولتها میداند ضمن توسعه فعالیتهای سازمانی خود از طریق سازمانی بنام سازمان دانشآموختگان دانشگاهی و نیز فعالیت واحدهای استانی سراسر کشور به انتشار نشریات بازار کار، بازار کار نوین و پایگاه خبری بازارکار اقدام نموده است که در با استقبال مردم، دستگاهها، سازمانها، مدیران و کارشناسان بویژه دانشآموختگان دانشگاهی مواجه بوده است.
وی با تصریح اینکه بازارکار در فصل جدید فعالیت خود به همه استانها نگاه حمایتی در عرصه اشتغال و کارآفرینی دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 استان شامل استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، لرستان، هرمزگان، خراسان رضوی، مازندران، زنجان، اصفهان، فارس، یزد و البرز مجهز به استودیوی تولید محتوا شدهاند و با حمایت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، نمایندگی بازارکار در این استانها فعالشده است.
دشتی با تبریک سوم بهمن آغاز بیست و سومین سالروز تأسیس بازارکار اظهار داشت: خوشحال هستیم اعلام کنیم بازارکار به مرجعی مطمئن برای اخبار استخدام، اشتغال و کارآفرینی درزمینه های ترویج کارآفرینی، توسعه شرکتهای دانشبنیان و فناور، توسعه استارت آپ ها و در یککلام اقتصاد دانشبنیان تبدیلشده است.
خدمات بازارکار در استانهای مختلف کشور توسعه مییابد
حسین مرادپور مدیر اداره رسانه و بازارکار جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به اینکه بازارکار تحولات بسیاری در طول 22 سال انتشار خودبهخود دیده است گفت: امروزه اولویت اصلی کشور بحث اشتغال بهویژه اشتغال دانشآموختگان است از همین رو تلاش میکنیم خدمات بازار کار در استانهای مختلف کشور توسعه یابد.
وی با اشاره به راهاندازی استودیو بازار کار در 12 استان کشور گفت: با توجه استقبال خوب استانها در صورت حمایت ملی و استانی امکان توسعه استودیوهای بازار کار برای 31 استان وجود دارد.
مراد پور از تلاش برای ایجاد صفحات ویژه هر استان در پایگاه خبری بازار کار خبر داد و گفت: امیدوار هستیم با حمایت دستگاهها و واحدهای استانی مثل استانداری، ادارات تعاون و کار و … شاهد افتتاح استودیو در همه استانهای کشور باشیم.
وی از راهاندازی سایت جدید جابیران باقابلیتها و ظرفیتهای جدید برای ارتباط مؤثر کارجو و کارفرما خبر داد و اعلام کرد: در آینده نزدیک این سامانه نیز باقابلیت دسترسی و فعالیت استانی افتتاح میشود.
ارتباط رودررو و همافزا از اهداف راهاندازی استودیوهای بازار کار
امیر علی بینام مدیرمسئول بازارکار نیز گفت: ارتباط رودررو و همافزا با مجموعه اشتغال و کارآفرینی از اهداف راهاندازی استودیوهای بازار کار و راهاندازی نمایندگیهای بازار کار است.
وی با اشاره به اینکه با راهاندازی صفحات ویژه بازار کار استانها آرزوی استانها در داشتن صفحه ویژه بازار کار تحقق مییابد تصریح کرد: تعامل مؤثر با مدیران استانی در حوزه اشتغال و کارآفرینی، ایجاد بستر تعاملی با دستگاههای علمی و اجرایی استان و تلاش برای تقویت اقتصاد مقاومتی و دانشبنیان از اهداف راهاندازی استودیو استانی است.
بینام تصریح کرد: باافتخار اعلام میکنیم بازار کار با داشت نمایندگیهای استانی و با استودیو مجهز، خبرنگاران اختصاصی و توانمند برای انعکاس اخبار اشتغال و کارآفرینی در بخشهای علمی و اجرایی استانها نقشآفرین خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی از سال 1377 با درک موج نسل جدیدی که وارد بازارکار کشور میشد تلاشهایی را درجهت برنامهریزی اشتغال جوانان شروع نمود. از همان سال موضوع اطلاعرسانی در بازارکار بهعنوان یکی از اهداف اصلی بهقصد ایجاد عدالت استخدامی درکل کشور و ایجاد منبعی واحد برای اطلاعرسانی در سرلوحه اهداف بخش اشتغال جهاد دانشگاهی مشخص شد.
هفتهنامه، ماهنامه و سایت بازارکار، فعالیتهای رسانهای جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال را در راستای اسناد بالادستی جهاد دانشگاهی و مأموریتهای محوله به این نهاد و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و موضوع جهاد تبیین دنبال میکنند و درواقع این حرکت سرآغاز جدیدی در حوزه اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه رسانه و بازار کار کشور است.
علاقهمندان میتوانند برای مشاهده سایت بازار کار جهاد دانشگاهی به نشانی www.bazarekar.ir مراجعه کنند.
نظر شما :