هوش تجاری و هوشمندی در کسبوکار در مشاغل آینده اهمیت بسیار دارد
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
هفدهمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده، توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی خواجهنصیرالدین طوسی برگزار شد.
به گزارش بازارکار، مهندس مرتضی حاجی پور متخصص هوش تجاری در این نشست وبیناری به بررسی تأثیر هوش تجاری بر آینده مشاغل و مشاغل آینده پرداخت و خاطرنشان کرد: "هوش تجاری و هوشمندی در کسبوکار" موضوع بسیار مهمی است که هدفش کمک کردن به توسعه فرآیند کسبوکار است.
وی به موضوع روند هوشمندی کسبوکار اشاره کرد و گفت: در بحث هوشمندی کسبوکار توصیف وضع موجود، علت وضع موجود، پیشبینی آینده و ارائه راهکار در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی گریزی به هوش سازمانی زد و تصریح کرد: یکی از زمینههای کاربرد هوش کسبوکار در موفقیت سازمانهاست و به عبارتی هوش سازمانی بحث امکان تمدید قراردادها، نظم ورود و خروج کارکنان، ترفیع و تشویق کارمندان و اجرای قوانین متناسب با اهداف را دنبال میکند.
وی به موضوع آینده مشاغل و مشاغل آینده پرداخت و گفت: مشاغل آینده بستر حضور خود را در بخشهای مختلف از کشاورزی تا حوزه پزشکی و داروسازی را به نمایش گذاشتهاند و میتوانند خود را بهعنوان همکار انسانها درزمینهٔ مشاغلی مثل اپراتور کامپیوتر، تایپیست، مترجم، دستیار مجازی، راننده، نظافتچی منزل و … مطرح نمایند.
وی با طرح این سؤال که آیا با توسعه مشاغل آینده انسان جای خود را به ابزارهایی مثل هوش مصنوعی و … خواهد داد یا نه گفت: شاید نتوان گفت هوش مصنوعی جای انسان را میگیرد اما باید پذیرفت انسانها باید به هوش مصنوعی بهصورت همکار نگاه کنند.
حاجی پور با تصریح اینکه هوش تجاری و هوش مصنوعی یک زمینه میانرشتهای است اظهار داشت: هوش تجاری یک اصطلاح تجاری است و از دادههایی که در سازمان وجود دارد بهدرستی استفاده میکند.
نظر شما :