با حضور بیش از ۴۰۰ نفر
وبینار ویژگیها و روشهای تدریس و تولید محتوا در یادگیری الکترونیکی برگزار شد
برگزاری وبینار ویژگیها و روشهای تدریس و تولید محتوا در یادگیری الکترونیکی
با حضور ۴۴۳ نفر از اعضای هیات علمی، مدرسان و مدیران مراکز آموزش جهاد دانشگاهی کشور
معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی برای آشنایی بیشتر مدیران، اعضای هیأت علمی، اساتید، مدرسان و کارشناسان محترم و معزز واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی فعال در حوزه آموزش با مباحث یادگیری الکترونیکی وبیناری با عنوان "ویژگیها و روشهای تدریس و تولید محتوا در یادگیری الکترونیکی” روز پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۹.۳۰ تا ۱۲.۳۰ با حضور جناب آقای دکتر فرهاد سراجی دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه همدان و عضو کارگروه آموزش الکترونیکی وزارت عتف و دکتر سید علی اکبر صفوی استاد مهندسی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز و مدیر کارگروه آموزشهای الکترونیکی وزارت عتف کشور برگزار نمود.
این وبینار که با استقبال ۴۴۳ نفری جامعه مخاطبان مواجه شده بود در بستر اختصاصی سامانه آموزشهای مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) به مدت ۳ ساعت برگزار و اساتید ارائه دهنده ضمن اشاره به تاریخچه آموزشهای مجازی در دنیا و کشور به اهمیت و نقش آن در شرایط فعلی برای استمرار آموزش و پس از بحران کرونا بعنوان یک مکمل آموزشی یاد کردند.
مدرسان همچنین به اینکه فناوری دیگر یک رسانه نیست بلکه الزامی برای باقی ماندن در فضای رقابتی در همه حوزهها بویژه آموزش است اشاره نموده و اعلام داشتند در این شرایط زحمت اساتید از یک گوینده صرف به تولید کننده محتوی، راهنما، مدیر و مربی تغییر پیدا کرده است. به عبارت دیگر زحمت اساتید به نسبت قبل که کلاسها حضوری برگزار میشد چندین برابر شده است. در این شیوه به سمت و سوی آموزشهای تعاملی محور پیش میرویم و این یعنی به چالش کشیدن آموزشهای سنتی. این یعنی آموزش از حصار زمان، مکان و افراد خارج شده است و آموزش در همه زمانها، در همه مکانها و برای همه افراد در حال تحقق است. در این شیوه یادگیرنده محور همه فعالیتها میباشد و شاید بتوانیم بگویم که آموزش الکترونیکی مهمترین ابزار تحقق یادگیری واقعی یا همان تغییر در دانش، نگرش و مهارت فراگیران است.
مدرسان این وبینار همچنین به فرآیندهای تولید محتوی، الزامات، ابزارها و هماهنگیها مربوط اشاره نموده و اعلام داشتند باید از همین امروز به دوران پسا کرونا فکر کنیم قطعاً آموزش در دوران پسا کرونا با تغییرات جدی مواجه خواهد شد بنابراین لازم است در برنامهریزیهای آموزشی به آموزش ترکیبی و تلفیقی (Blended Learning) ، آموزشهای شخصی یا یادگیریهای شخصی (Self-Direct Learning) ، یادگیریهای شخصیسازی شده (Personalised Learning) و همچنین یادیگری مادام العمر (Long Life Learning) بیش از پیش توجه کرد.
نظر شما :